Van Key West naar Little Torch Key

17 april 2017 - Little Torch Key, Verenigde Staten

Wij worden steeds iets later wakker maar het is natuurlijk steeds te vroeg.
Om 7.00 uur hoor ik het regenen. Bah, het was voorspeld maar toch niet leuk. Geen haast dus. We doen daarom rustig aan en als het rond 9.00 uur droog is, lopen we een rondje om het hotel.

Het hotel is echt prachtig aangelegd met veel groen. Rond 10.00 checken wij uit en gaan in het centrum nog wat rondwandelen en ontbijten op een leuk terras. Inmiddels is het tegen 12.00 dus we maken er een flinke brunch van. Huub heeft een seafood omelet die erg lekker is.

Daarna kijken we bij Ron Jons Surfshop die behalve in Cocoa Beach dus ook hierHanen op Key West zit. Ik leg nog wat hanen vast op de foto. Het is bijzonder hoeveel er hier op de Keys rondlopen. Af en toe gezinnetjes met kuikens maar vooral hanen.

We zoeken de auto weer op en rijden naar Smathers Beach, dit moet het mooiste strand van Key West zijn. Eenmaal daar begint het te regenen. En hard. Tja, het is vast een mooi stand maar laat maar.
Onze kamer
We rijden door naar ons volgende hotel in de hoop dat we er vast in mogen checken. Het ligt maar 40 minuten bij Key West vandaan dus we zijn er snel. Gelukkig is onze kamer klaar en mogen we in onze kamer. We nemen eerst nog gebakken koekjes met thee in de ontbijtruimte. Dat staat hier iedere dag klaar. Het is een prachtige plek aan het water maar het plenst en het ziet er dus wat minder tropisch uit. Beetje jammer.

De auto mag bij de kamer, we moeten een klein trapje omhoog en daar is een overdekt zitje buiten en onze kamer. De kamer is klein en heel simpel. Oeps dat is wel even iets anders dan ons superluxe hotel van gisteren. Nou ja de locatie maakt dit weer goed.
Eenmaal op de kamer begint het harder te regenen. En nog harder. Een enorme bui van uren want het stopt ook niet. Na 2 uurtjes kijkt Huub buiten en ziet dat we ineens een vijver hebben onderaan het trappetje. Als je naar de auto wilt, sta je tot je enkels (niet overdreven) in het water.
Beetje geregend
Getver, echt niet leuk dit. Zitten we op de Keys voor de tropische stranden, plenst het hier non stop. Rond 17.00 uur willen we toch ons kleine kamertje uit. Huub trekt mijn (hopelijk) snel drogende gympen aan en doet een handdoek  om en gaat de auto pakken. Zet dan de achterbak voor het trappetje. Ik ga naar buiten met paraplu en spring van het trappetje in de achterbak, stoot uiteraard nog mijn hoofd en dan rijdt Huub naar een plek waar je droog kunt staan. Daar ga ik op mijn normale plek in de auto zitten. We hadden het moeten filmen! Huub droogt zijn lijf en voeten en trekt zijn eigen schoenen en shirt weer aan. Dan rijden we met de ruitenwissers op de hoogste snelheid rond. Dit is ook niet echt leuk. Dan zien we een Bealls outlet en een Winn Dixie. Hoera een grote winkel, laten we daar maar gaan schuilen. Bealls blijkt een soort Marshalls te zijn. Merkkleding voor weinig. Huub had niet veel shirts meer en koopt 3 t-shirts, een poloshirt, sneakersokjes, slippers (om door het meertje voor de deur te waden) en een strandlaken en ik vind nog 2 mooie leesbrillen van Steve Madden voor $7.00.
Daarna bij de Winn Dixie nog Mountain Dew diet en dan besluiten we door te rijden naar Kiki's Sandbar& Grill. Daar eten we met uitzicht op de zee en heel veel regen. Tja dit uitzicht was met een zonnetje toch wel heel veel mooier geweest.